יום רביעי, 14 במאי 2014

מסע לזכרו של ירון ויונטה ז"ל

איילת שכטר ומיה דגן

קבוצת תלמידים מכיתות י' בבי"ס שפרירים ב', יצאה למסע בנגב, בעקבות סרן ירון ויונטה ז"ל. התלמידים שנבחרו לייצג את בית הספר במסע, הנם פעילים חברתית, תורמים לקהילה, ובעלי תפקוד איכותי בבית הספר.
ירון, בנם של מזל ולואיס ויונטה, שירת בצבא כנווט בטייסת F-15. הוא נהרג בשנת 1995 בתאונת אימונים בנגב, כתוצאה מפגיעת להקת חסידות בחופת המטוס ובמנועו.
ירון היה בן 22 במותו. אביו, לואיס, לימד בבית הספר מאז הקמתו, והיה אחד המורים שהשפיעו על אופיו ודרכו החינוכית של בית הספר, עד לצאתו לגמלאות.

מרשמי התלמידים והצוות החינוכי:

“פגשתי אותו בלב המדבר,
יפה שקיעת שמש ללב עצוב...“

ככה זה היה. מסע מיוחד. תלמידים מיוחדים, אדם מיוחד מוביל אותנו ליומיים בלב מדבר.
מסע המנציח את ירון ויונטה ז"ל, את דרכו, את פועלו וערכיו, בלבם של התלמידים והצוות, באופן בו שום אנדרטה או טקס מוחשי לא יוכלו לעשות.
לואיס, אביו של ירון ז"ל, מורה ותיק בבית ספרנו, איש חינוך מיוחד ואמיץ, מלווה את התלמידים במסע בדרכים בהם צעד ירון במהלך חייו, ומבקש בדרך זו להעביר לתלמידים חוויה מעצבת פיזית ונפשית.
רגלינו צעדו בשבילים בהם צעד ירון בטיוליו במדבר ולאורך שירותו הצבאי, אוזנינו נחרשו מרעש המטוסים הנוחתים וממריאים מבסיס תל נוף, טייסת בז, הטייסת של ירון. שם זכינו לבקר בחדר התדריכים, ללבוש את חליפות הטייס הכבדות, לצפות בסרטונים וללמוד על המטוס. עינינו דמעו לשמע הסיפורים של לואיס על בנו , במקום האסון, באנדרטה לזכרו, כאשר חלקי המטוס עוד מפוזרים לרגלנו.
מתוך האבל והכאב, נראו גם חיוכים על פניו של לואיס, כאשר התלמידים מזדהים, מחבקים ומשתפים ברגשותיהם ומחשבותיהם. נראה כי באו לנחם ויצאו מנוחמים!
לואיס לא היסס והעניק לכל תלמיד את תשומת הלב לה הוא זקוק בכל רגע נתון.
בשל אישיותו הכובשת של לואיס, החיבור של התלמידים אליו ולסיפור חייו היה מיידי ורשמיו ילוו אותנו עוד זמן רב.
זכרו של ירון ויונטה ז"ל יישאר חקוק בלבנו תמיד ויהווה דוגמא ומופת לתלמידנו.

“הנסיך הקטן מפלוגה ב'
לא יראה עוד כבשה שאוכלת פרח...”



הכתבה תפורסם בעיתון המועצה האזורית עמק חפר, "עלי חפר".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה